Od listopadu minulého roku jsem se rozhodl rozšířit naši nabídku segmentace českého trhu o nový nástroj – Prospector od Bizmachine. Nový pro nás, jinak na trhu je už docela dlouho. Doposud jsme používali jen Merk od Imper (toto je původní jméno, ale na konci roku se přejmenovali) a pro Slovensko Finstat. Hlavním důvodem byla diskuze se stávajícím dodavatelem Merku na téma funkčnost vs. cena balíčku. A skončilo to objednáním databáze Prospector. Jak si tedy u nás vede nováček od Bizmachine? Rozdělím to do několika kategorií a možná dokonce na několik článků. Uvidíme.
Uživatelské prostředí
Prospector – Po týdnu nadávání na nový software si kolega zvyknul a už nechce zpět. A já taky. To je asi hlavní sdělení. Filtrování je pro nás přehlednější. Informace o jednotlivých firmách také. I procházení výsledného seznamu z filtru umožňuje rychlejší „quick&dirty“ kontrolu jednotlivých firem.
Merk – Je o něco rychlejší při importech i exportech. Děláme jich hodně, takže to je znát. Další výhodou je lepší správa uložených vyhledávání – staré záznamy se dají jednoduše smazat rovnou ze seznamu, a klidně víc najednou. To v Prospectoru nejde. Vyfiltrovaný seznam v Merku lze jednoduše zobrazit celý, i když je dlouhý – prostě si nastavím, kolik se má ukázat. V Prospectoru to je jeden velký „vopruz“ – dojedete na konec zobrazeného seznamu a musíte klikat na „Další“. A pak znovu. A znovu…
Filtrování
Prospector
Už jsem zmínil přívětivější prostředí při filtrování. Ale co je pro nás klíčové, je seznam parametrů. A v tom Prospector jasně vede. Pořád se ho učíme a občas tápeme, kde jsme co viděli, ale i tak…
a) Standardní kategorie NACE jsou dost „naprd“. Jsou zastaralé a nepřesné. Prospector to řeší vlastní kategorizací, kterou si aktualizují sami. Výsledky jsou podle nás výrazně lepší.
b) Filtrování zahraničních vlastníků – nejen že můžete filtrovat Ano/Ne, ale i podle velikosti vlastnictví. Zdá se vám to samozřejmé? Tak to zkuste v Merku…
c) Při filtrování jde zadat seznam firem, které nechci v novém výběru. V Merku jsme to řešili až při exportu. Tohle je jednoduše lepší.
d) Výběr podle technologií – hlavní důvod, proč jsme prakticky přešli na Prospector. Polovina našich klientů to tohle dost oceňuje. Např. výběr firem podle používaných informačních systémů nebo podle toho, jestli jsou online. Jsou tam i obecnější filtry – např. CNC stroje ve výrobě. Kategorizace je hodně obsáhlá. Jasně, není to dokonalé, ale i tak je to momentálně jeden z hlavních důvodů, proč oslavit i starší klienty.
e) Filtr podle rolí – tedy vybrat firmy, které mají uvedené konkrétní jméno u určité pozice. Data jsou z webu nebo LinkedInu, takže žádné GDPR drama. Byl to důvod č. 2, proč mě Prospector zaujal. Po pár měsících mám smíšené pocity – těch rolí je tam zatím dost málo.
f) Filtr na „fleety“ – Prospector umí zachytit vozy na operativní leasing. Takže víte o firmách, které auta používají, i když nejsou napsané na ně.
Merk
a) V možnostech filtrování to vypadá, že vývojářům z Imperu trochu „ujel vlak“. Třeba zahraniční vlastníky sice vidíte, ale filtrovat podle nich? Už rok to nejde. Vědí o tom, ale nic. JAKO VÁŽNĚ?
b) Napojení na Firmy.cz pro kategorizaci oboru činnosti je super. Je to funkční a hotové řešení. Jen je potřeba počítat s tím, že ne všechny firmy tam jsou.
c) Merk má také nějaký filtr podle SW, ale je to dost omezený v technologiích a ve výsledku. Tady dost zaostává.
d) Filtrování podle rolí je v Merku postavené jinak – berou to, co o sobě konkrétní osoba napíše. Takže musíte zadat „ředitel, CEO, Chief Executive Officer…“ Ručně. Máte víc pod kontrolou, co hledáte. Ale je to trochu otravný.
e) Fleety – v Merku podobné jako v Prospectoru, ale chybí tam „operáky“. Na druhou stranu mají víc možností v samotném nastavení.
Článek se mi docela „nafoukl“. Takže tady stopka – a příště se podíváme minimálně na kvalitu informací, cenovou politiku, další propojené nástroje a celkový dojem z dodavatele.
Všechna srovnání jsou samozřejmě moje subjektivní. Používám oba nástroje denně. Možná máte na některé věci jiný názor. A to je úplně v pohodě.
Vizualizace: ChatGPT, Midjourney
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz