V minulých článcích této série jsme psali o tom, proč je telefonování dobrý nástroj pro vytváření obchodních příležitostí, ukázali jsme si špatný a dobrý způsob vedení hovoru, a naposledy jsme se zaměřili na přípravu před voláním. Dnes se budeme bavit o tom, jaký tón použít při telefonování.

Tón hlasu je velmi důležitý, a hned od začátku určuje vyznění celého hovoru. Vzpomeňte si, kdy naposledy někdo cizí volal vám. Už podle tónu hlasu poznáte, jestli ten druhý se chystá vás tlačit k nějakému souhlasu. To je typické chování operátorů z klasických call center a špatných obchodníků.

Když voláte:

  1. Pozor na monotónní tón. Pracujte s dynamiku hlasu. Tak, jako když mluvíte doma s kamarády.
  2. Dejte do hlasu úsměv. Váš hlas by měl být pozitivní.
  3. Nebuďte formální. To se vám bude stávat, pokud si sice pěkně připravíte skript, ale bude svůj text „deklamovat“ jako špatný herec. Vaše mluva potom „šustí papírem“.
  4. Nespěchejte. Nervozita vás nutí to mít co nejrychleji za sebou. Potom ale fungujete zbrkle, děláte chyby, a navíc vám není rozumět.
  5. Nebuďte příliš asertivní. Nedávno jsme sami byli na školeni kde nám bylo prezentováno, že máme jít vždy asertivně přímo k věci. A pokusit se rychle ukončit hovor souhlasem volaného. Špatně. To se možná vyučuje v call centrech, kde se volá hlavně na rychlost. V B2B je přílišná asertivita zabiják telefonního hovoru.

 

Pokud potřebujete pomoci s voláním, nebo přímo hledáte B2B telemarketing, dejte nám vědět.

Jsme tu pro vás.

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz

 

Jednotlivé díly této série

  1. 4 důvody proč je telefonování dobrý obchodní nástroj
  2. Jak zvýšit šance při volání do nových firem
  3. Příprava na telefonování. Je potřeba skript?