Už před nějakou dobou jsem tu psal, že se vyplatí po čase vracet k firmám, které nás dřív odmítly. Dává to smysl – situace se mohla změnit (k tomu se ještě dostaneme) a v některých oborech je trh prostě limitovaný. Klidně se vám může stát, že „projedete“ republiku od východu na západ, ale nových firem vznikne minimum. Naopak – spíš se stane, že existující firmy začnou řešit něco, co zrovna pokrývá vaše kampaň. Jenže dřív nebo později narazíte na to, že už další nové firmy prostě nejsou.

6 důvodů, proč znovu oslovit firmy

Proč tedy dává smysl oslovovat firmy znovu? Tady je pár důvodů:

  • Minule tu potřebu neměli, teď ji mít můžou.
  • Nabízíme něco jiného než dřív.
  • Míříme na jinou roli, která to může vidět úplně jinak.
  • Cílíme sice na stejnou roli, ale kontaktní osoba se mohla minule špatně vyspat – tak proč to nezkusit znovu.
  • Na té samé pozici může být dnes někdo jiný.
  • Nebo za nás zavolá někdo jiný, kdo to prostě líp prodá – hlasem, energií, stylem.

Case study: pevnostní výpočty

Vidíte sami, těch důvodů je hromada. A co výsledky? V této studii se jedná o již 6. kampaň pro dlouhodobého klienta z oblasti řešení pevnostních výpočtů. Je to hodně technický a úzce vymezený trh.

Takže, i když jsou jejich zákazníci hlavně z výroby (a výrobních firem hodně), tak my cílíme jenom na ty, které mají nějaký svůj vývoj. Jedině tam totiž dává smysl řešit simulace. A tenhle trh zas tak velký není. Proto pro tohoto klienta voláme dost netypicky hodně malé kampaně: rozsah 200–300 firem v jedné kampani.

Poslední kampaň už byla kombinací oslovení nových zákazníků a těch firem, které jsme už kontaktovali v letech 2021–2024 (kromě těch úplně posledních – tam by to bylo ještě moc čerstvé). Většina firem měla z té doby status Nezájem nebo Nedovoláno.

A tady jsou výsledky:

👉 V grafu není zobrazen status Nezájem, protože by ostatní čísla úplně přebíjel. Kromě viditelně vyšší úspěšnosti (rozdíl 5 %) stojí za zmínku, že je u „revitalizovaných“ firem z předchozích kampaní (samozřejmě) nižší procento Nedovoláno a Nespojeno s kompetentní osobou.

✨ Prostě, v byznysu, stejně jako v životě, ‘ne’ nemusí být navždy. A dveře, které se dnes zdají zavřené, zítra klidně pootevřené budou.

Copyright: OpenAI, ChatGPT 5.0

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz