Marketingoví pracovníci v B2B využívají v současné době mnoho různých programů, aby získali přehled o svých webových stránkách: Google Analytics, Google Adwords, Google Search Console a pravděpodobně mnoho dalších. Aby tyto programy mohly běžet, museli jste vy nebo vaše webová podpora na každou stránku vašeho webu vložit pro každý program unikátní kód. Kód, který je umístěn na web pro spuštění programu, se nazývá „Tag“, někdy překládáno do češtiny jako značka.

Jak ovlivňují „Tagy“ webové stránky

Čím více programů na svém webu spouštíte a tedy čím více „Tagů“ je třeba spustit na každé stránce, tím je váš web pomalejší. Pokud držíte krok s postupy SEO, tak víte, že pomalé webové stránky nejsou dobře vnímány návštěvníky webových stránek a také jsou hůře hodnoceny vyhledávači.

Nadměrné množství „Tagů“ může nejen zpomalit váš web, ale také to může vést k nepřesnému reportu z vašich analytický nástrojů.

Krize mění obchodní myšlení (některých) firem. Konečně.

Proč je to důležité pro marketing?

Rychlost webových stránek je klíčová pro tzv. „User Experience“ a SEO. A může podstatně ovlivnit výkon vaší kampaně.


K tomu trochu statistických informací:

  • Podle Amazonu: „Zpoždění 0,1 sekundy v době načítání stránky může způsobit jednoprocentní pokles aktivity zákazníků.“
  • Podle iPullrank: „51% nakupujících v USA tvrdí, že opustí nákup, pokud se web načítá příliš dlouho.“
  • Podle iPullrank: „Web, jehož načítání trvá šest sekund, zaznamenává 50% pokles konverze.“

Co dělat?

Začněte používat Google Tag Manager (GTM) nebo také nehezky česky – Správce značek Google. GTM organizuje vaše „Tagy“ a umožňuje jejich spuštění na stránce současně (místo aby jeden kód musel čekat na provedení předchozího kódu, než sám může spustit).

Těch výhod Google Tag Manageru je ve skutečnosti více. Ale o těch si povíme někdy příště.

 

Nastavení a používání Google Tag Manager není složité, ale doporučujeme využít pro nastavení specialistu. Pokud chcete začít používat Google Tag Manager, můžeme vám pomoci.

 

Foto: Georgie Cobbs

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz