Původně jsem tady chtěl dnes rozebrat nějakou statistiku úspěšnosti podle velikosti firem. Ale k mému překvapení z mého testování nevyšlo nic zajímavého. Úspěšnost je přes obory a velikosti (dle obratu) firem celkem stejná. Budu si muset najít jiný parametr velikosti pro budoucí studium.
Ale já mám prostě úchylku na statistiky. 📊 A když už jednou mám takový obrovský zdroj (anonymních) dat, jako je naše volání, přijde mi líto se tomu nepodívat více na zoubek. Třeba tím občas poučím sebe i vás.
Tak jsem si vybral jinou zajímavost – jaký čas, respektive den, je nejvýhodnější pro domluvení schůzky. Kdysi jsme už něco takového testovali vzhledem k prázdninám. Tentokrát mě k tomu spíš vedla teorie pondělních firemních meetingů. Mají vliv na vytváření leadů? Uvidíte níže.

Leady z cold callů vs. webových formulářů
Podle dne
Hned v prvním grafu je vidět překvapení – pondělí je pro nás ve skutečnosti nejlepší den pro domluvení schůzky! Možná řeknete, že rozdíl cca 2 procenta není tolik, ale při desítkách tisíc zpracovaných záznamů (firem, ne hovorů) to znamená stovky leadů.
Podle času
A co čas? Existuje nějaký významný rozdíl mezi dopolednem a odpolednem? Podle grafů se zdá, že vedení oslovených firem je více otevřeno možným schůzkám odpoledne. Je to jasně vidět i v detailním rozboru podle hodin.
A dohromady…
A když zkombinujeme den a čas, získáme výsledný graf dnešní analýzy:
Pro nás je parametr úspěšnosti důležitý, ale my si bohužíl nemůžeme vybírat a musíme volat každý den. 📞 Pokud však vy voláte jen občas, podpořte svou šanci na úspěch a zavolejte svému kontaktu v pondělí odpoledne. A příště se podíváme znovu na to, jaká je úspěšnost dovolání se samotného. Třeba se právě tam projeví ony mýtické pondělní porady. 😉
Credit: ChatGPT Open AI
Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz