Jaká je další častá chyba, kterou obchodníci dělají při domlouvání první schůzky s potenciálním klientem? Místo přátelského a neformálního setkání mezi dvěma lidmi (1:1), které má sloužit k seznámení a zjištění potřeb klienta, se schůzka často změní na formální prezentaci před více zástupci firmy (1:N). V takovém prostředí není prostor pro otevřenou diskusi, budování důvěry ani kladení otázek, což znemožňuje naplnit hlavní cíle první schůzky.
Obchodník by měl při domlouvání schůzky jasně komunikovat její účel – nejde o prezentaci ani o prodej, ale o nezávazné seznámení a zjištění, zda témata, se kterými pomáhá jiným firmám, mohou být relevantní i pro daného klienta. Pokud se toto očekávání nevyjasní předem, hrozí, že se schůzka změní v nepříjemné „grilování“ obchodníka.
Touto problematikou se zabývá na svém profilu Jarda Salva.