A máme tady pokračování článku o metrikách, které byste měli měřit na vašem webu. Minule jsem zde vybral prvních 5 bodů…. A dnes se podíváme na dalších čtyři. Začnu chováním návštěvníků na webu.

6. Průměrný čas strávený na stránce

První, co by vás mělo zajímat je Průměrný čas strávený na stránce (Average session duration). Vzpomínáte, když jste dnes brouzdali na webu, jak rychle jste přecházeli z jednoho webu na druhý? Čím déle návštěvník stráví v „relaci“, tím větší potenciál pro vás má. Co je tedy dostatečně dlouhá doba? U B2B firmy bych očekával průměrnou dobu trvání relace nejméně dvě minuty. Ve většině případů ten, kdo na vašem webu tráví více než dvě minuty, našel něco zajímavého. Možná ne, to co hledal, ale určitě jste ho zaujali.

Nebo další příklad: Pokud máte na svých stránkách videa, která trvají v průměru třeba čtyři minuty, je dobré zkontrolovat, zda průměrný čas na stránce, odpovídá délce toho videa.

7. Počet stránek na relaci

Do oblasti chování návštěvníků také patří Page per session neboli počet stránek na „relaci“, což přeloženo do lidské řeči znamená průměrný počet stránek zobrazených během jedné návštěvy uživatele. Proč je tato metrika důležitá? Protože ne všechny důležité informace dostanete na jednu stránku. Takže by vás mělo zajímat, zda a jak moc jsou návštěvníci ochotni a schopni přecházet na další stránky vašeho webu během jedné návštěvy.

Pro oba zmíněné body platí to samé: Mějte na webu bohatý a přínosný obsah, který má pro vaší cílovou skupinu přidanou hodnotu. Ne jenom marketingový balast. Na stránkách služeb a oborů se zaměřte na konkrétní problémy, které mohou mít vaši potenciální klienti. A vysvětlete, jak je lze řešit. Samozřejmě ideálně s vaším přispěním.

12 věcí, které byste měli na svém webu měřit I.

8. Výkonnost jednotlivých stránek

Sekce Obsah webu analyzuje každou stránku na vašem webu zvlášť a sleduje na nich metriky, které jsem zmiňoval výše. Celkový počet zobrazení stránky, jedinečná zobrazení stránky, průměrný čas na stránce, vstupy, míru okamžitého opuštění, % opuštění a další. Můžete tak rychle zjistit, zda se uživatelé dostávají na stránky, které chcete.

B2B firmy často předpokládají, že většina návštěvníků jejich stránek se nejvíce zajímá o jejich služby a oborové stránky. A sekce obsahu stránek by toto měla potvrdit. Ale možná zjistíte, že u vás je nejpopulárnější sekce „O nás“. Je to špatně nebo dobře? Pokud jste v oboru, kde jsou nabízené služby velmi podobné, může být právě stránka „O nás“ to, čím se odlišíte. Návštěvník má možnost ocenit vaše zkušenosti a odbornost vašich lidí.

 

9. Zařízení a hlavně mobily

V roce 2016 celkový počet uživatelů mobilních telefonů a tabletů překonal celosvětově při návštěvě webu počet uživatelů počítačů. Návštěvníci, kteří procházejí pomocí smartphonu web, který není vhodný pro mobilní zařízení typicky:

  • Dříve opustí web,
  • mají menší tendenci provést navrhovanou akci,
  • a s velkou pravděpodobností se vrátí zpět k výsledkům vyhledávače.

Proto je důležité pečlivě monitorovat, jak uživatelé mobilních telefonů a tabletů využívají váš web. Naštěstí má Google Analytics schopnost oddělit provoz na počítačích, mobilních zařízeních a tabletech, takže máte možnost porovnat chování jednotlivých skupin.

 

I když jsem původně plánoval pouze dva díly této série, nakonec vznikne ještě třetí. Takže další věci, které je dobré měřit, najdete v dalším (tentokrát už skutečně závěrečném) dílu této série.

 

Jaké služby nabízíme v této oblasti zjistíte na leadmachine.cz/sluzby/vykonny-web

O ostatních službách se dočte na leadmachine.cz/sluzby

12 věcí, které byste měli na svém webu měřit I.

Ilustrační foto: Jennifer Burk

 

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz