Málokdy dává smysl použít pouze jeden kanál marketingové komunikace (pokud nevíte co to je, podívejte se sem) pro přípravu nové B2B kampaně. Bez ohledu na to, zda chcete představit nový produkt, nebo získat nové zákazníky, pro déle nabízenou službu – chtějte cílovou skupinu oslovit několika způsoby. Důvodem není jenom větší zásah, ale hlavně synergie, kterou tak můžete získat. Dobrá viditelnost v jednom typu komunikačního média, může zvýšit úspěšnost v druhém kanálu.

Proto, když s klienty připravujeme telemarketingovou kampaň, vždy doporučuji rozložit marketingový rozpočet do více komunikací a ty naplánovat tak, aby na sebe logicky navazovaly a zvýšily efektivitu celé kampaně.

 

Existuje ideální mix marketingových aktivit pro B2B?

A jak by měla vypadat ideální marketingový mix pro kampaň v B2B? Vlastně nic takového neexistuje. Vždy je potřeba zvážit obor podnikání, situaci na trhu a podobně. Nicméně, pro představení nového produktu nebo služby byste měli v oblasti výkonnostního marketingu zvážit následující aktivity:

  1. Vytvoření jednoduchého webu / microsity se základními informacemi a třeba poptávkovým formulářem
  2. Nastavení alespoň základní analytiky na takové stránce, abyste mohli analyzovat chování návštěvníků třeba z různých zdrojů
  3. Doplnění webu o monitorovací a identifikační nástroj. V ČR je nejpopulárnější (i když ne jediná) služba Leady.cz
  4. Příprava PPC kampaně – bannerové, vyhledávácí, nebo i video. A to minimálně v Google Ads (v B2B dává větší smysl); nebo i na SKLIK
  5. Příprava Newsletter kampaně na existující přihlášené k odběru. Pokud jste doposud Emailing neřešili, tak je správná chvíle vytěžit svou CRM databázi a začít na tom pracovat
  6. Nastavit B2B telemarketing na stávající zákazníky a/nebo na vybraný segment trhu s novými zákazníky

Poslouchejte své budoucí zákazníky

Další části kampaně

Příprava marketingového mixu je pouze jednou (i když důležitou) částí plánování. Bez obsahu a kreativy by vymyšlený způsob, jak předávat informaci, byl k ničemu. Proto v dostatečném předstihu začněte pracovat na PR aktivitách – copywriting (pokud si nejste schopni připravit materiály sami), návrh letáku, i práce s vybranými sociálními službami. Nemám však ambice, řešit tuto část marketingu a věřím že v ČR najdete povolanější. Proto se tímto více zabývat nebudu. Naopak, výše zmíněné body z výkonnostní oblasti jsem zatím pouze zmínil. A proto se k jednotlivým oblastem vrátíme samostatných článcích někdy v budoucnosti.

Foto: Ashkan Forouzani

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz