Obchodní vedení ve stavebnictví dnes čelí velkému tlaku: jak oslovit správné rozhodovatele a rychle otevřít nové příležitosti. Cold calling přitom nemusí být „volání naslepo“. Když je cílený, dokáže přinést schůzky, které otevírají projekty za miliony. Máme to vyzkoušené na firmách z vašeho oboru. Paradoxem stavebnictví je, že často neoslovujete konečného investora, ale různé partnery – chcete-li influencery – kteří mohou ovlivnit nastavení zakázky.

Co dnes zaujme po telefonu?

Firmy reagují na témata, která řeší jejich aktuální problémy: rychlost přípravy projektu, úspory nákladů, udržitelnost (EPD, ESG), BIM knihovny pro snadnou specifikaci, náhrady za nedostatkové materiály nebo smart technologie. Pokud nabídka přináší konkrétní hodnotu – zkrácení času, snížení chybovosti, nebo lepší ROI – šance na schůzku roste.

Pojďme si vybrat několik oblastí a ukázat si, jak může akviziční volání v praxi fungovat právě pro jejich dodavatele:

Okna, akustika, osvětlení, interiérové prvky, rozvody apod.

Cílová skupina: developeři / generální dodavatel / architekti / projektanti
Téma hovoru: Jak zrychlit specifikaci a snížit chybovost v detailech projektu, případně jak využít BIM knihovny a EPD pro efektivnější návrh.
Nabídka: Porovnání inovativních materiálů, vzorkovací den přímo na stavbě, rychlý audit souladu s normami, návrh řešení pro zvýšení komfortu uživatelů.

 

HVAC, BMS, rekuperace

Cílová skupina: projektanti TZB / facility a property / výrobní závody
Téma hovoru: Stav současného řešení a hledání rezerv v úsporách energií, možnosti integrace nových technologií do stávajícího systému.
Nabídka: Zápůjčka/pronájem úsporných technologií, workshop o dotačních možnostech, porovnání provozních nákladů, návrh chytré regulace.

 

Smart access, EPS/EZS, IoT

Cílová skupina: projektanti PO / TDI / municipality
Téma hovoru: Jak zajistit soulad s aktuálními normami a bezpečnostními požadavky, nebo jak digitalizovat a zjednodušit správu bezpečnostních systémů.
Nabídka: Analýza slabých míst v zabezpečení, integrace systémů do jednoho rozhraní, příprava na legislativní změny.

Jak oslovit architekty

Facility management

Cílová skupina: majitelé objektů / správa budov
Téma hovoru: Snížení provozních nákladů a zvýšení efektivity správy budovy, případně optimalizace obsazenosti a výnosu z nájemních jednotek.
Nabídka: Audit využití prostor, plán digitalizace správy budovy, energetický monitoring v reálném čase, bezpečnostní audit objektu, zelená certifikace budovy, servisní optimalizace.

 

Projekce (architektonická a projekční studia)

Cílová skupina: majitelé objektů, firmy v relokaci, obce, healthcare, školství…
Téma hovoru: Jak urychlit přípravu projektu a získat dotační podporu, nebo jak navrhnout efektivní dispoziční řešení pro konkrétní typ provozu.
Nabídka: Rychlá feasibility study, workshop s investorem, porovnání variant dispozičního řešení, konzultace k získání dotací.

 

Cold calling funguje, když mluvíte o reálné potřebě a nabídnete rychlý, hmatatelný další krok – schůzku, workshop nebo audit.

Neměl jsem ambici popsat všechny možnosti ve stavebnictví a architektuře. Pokud ale chcete projít konkrétní scénáře volání právě pro váš segment, koukněte na naši oborovou stránku:
👉 www.leadmachine.cz/stavebnictvi-architektura-design

Nebo mi prostě napište.

Copyright: Microsoft Copilot

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz