Kde jsme minule skončili, dnes navážeme. Psal jsem tady o přínosech mapových analytik pro rychlejší a efektivnější vyhodnocení výkonosti,zjištění klíčových trendů a vzorců nebo zobrazení geografického rozložení prodeje a nalezení slabších oblastí i rostoucích trhů. A dnes si přidáme ještě dvě možnosti.

Optimalizace prodejního pokrytí

Obchodní mapová analytika je také cenným nástrojem pro teritoriální plánování a optimalizaci rozdělení území mezi prodejními zástupci. Na základě geografických dat a potenciálu trhu mohou vedoucí obchodu přesně rozdělit území mezi své prodejní týmy a stanovit individuální prodejní cíle pro jednotlivé oblasti.

Přínos: Optimalizace rozdělení území mezi prodejními zástupci a stanovení cílů prodeje v jednotlivých oblastech.

Když vedete obchodní oddělení ve společnosti s rozsáhlou síti prodejců můžete díky mapovému plánovacímu systému přesně rozdělit území mezi své prodejní týmy. Na základě potenciálu trhu, hustoty populace nebo geografických faktorů ovlivňujících poptávku.

Jak mapové aplikace přeměňují obchodní strategie

Segmentační strategie: Oslovte zákazníky s nabídkou na míru

Další významnou výhodou analytických map je jejich schopnost segmentovat zákazníky na základě geografických faktorů. Vedení marketingu tak může identifikovat geograficky orientované segmenty zákazníků a přizpůsobit své marketingové strategie, nabídky a reklamní kampaně pro každý region.

Přínos: Identifikace geografických segmentů zákazníků a přizpůsobení marketingových strategií.

Jako marketingový ředitel můžete s mapovou aplikací segmentovat zákazníky na základě jejich geografické polohy. Například můžete identifikovat segmenty zákazníků ve větších městech, menších městech a venkovských oblastech. Na základě těchto segmentů můžete upravit své marketingové strategie a nabídky tak, aby lépe odpovídaly specifickým potřebám a preferencím zákazníků v těchto oblastech. Například můžete nabízet speciální slevy a akce pro zákazníky ve venkovských oblastech, kde je sice konkurence menší, ale zákazníci mají odlišné preference od těch ve větších městech.

 

A to je vše

Speciální mapové softwary představují významný nástroj pro vedení obchodu, které chce efektivně plánovat, vyhodnocovat a porovnávat obchodní regiony, pobočky, distributory a obchodníky. V této sérii dvou článků jsem postupně navrhl pět možností využití těchto nástrojů. S pomocí těchto výhod dokážete lépe porozumět prodejním trendům, identifikovat klíčové oblasti růstu a optimalizovat své obchodní strategie.

A pokud vás něco z toho zaujalo, přijděte dejte nám vědět. A my vám předvedeme náš nástroj Corpis Maps.

 

Credit: Midjourney AI

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz