O webinářích jsme na našem blogu již psali. B2B telemarketing pro eventy a třeba Jak zvýšit počet účastníku na online seminářů. V současné době je to jedna z mála cest, jak se spojit s novými zákazníky. Proto webináře také využívá tolik firem. To znamená, že na webu je nyní obrovský přetlak webinářů. A zákonitě (přestože lidé by měli mít na Home Office více času) jsou více resistentní k nabídkám online akcí.

 

Situace

Klient naplánoval webinář pro prezentaci svého SW řešení pro velmi specifický obor ve stavebnictví. Takové akce jsme dělali již několikrát, takže po technické stránce bylo vše připraveno.  Hlavní problém byl, jak dostat na akci ty správné lidi.

Pozvánka emailem několik registrací zajistila, a ten počet registrovaných nebyl úplně špatný. Nakonec, klient má velkou bázi svých kontaktů. Jeho různé software produkty jsou velmi rozšířené a známé. Zároveň jsme ale věděli, že na webinář hodně registrovaných se nakonec na webinář nepřipojí. Proto jsme chtěli využít volání pro navýšení počtu registrací.

Jak dlouho to bude ještě trvat?

Řešení

Po otestování relativně jednoduchého skriptu jsme první pokus zaměřili na vybranou skupiny z databáze zákazníka. Tam se ukázalo, že skupina z této databáze je příliš obecná – různé stavební firmy a projektanti, pro které evidentně nebylo téma webináře zajímavé.

Proto jsme přešli na naši komerční databázi MERK. Tam nám už několikrát dobře posloužila, protože lze relativně dobře segmentovat data podle oboru. Navíc si můžete najít obor společnosti, o které víte, že je „perfect fit“ a podle toho dohledat další podobné firmy. Bohužel, v tomto projektu ani takové oborové třídění nestačilo. Vyhledané společnosti měly sice podobný obor podnikání, ale pro jejich služby se nabídka nehodila.

Nakonec naši kolegyni a teamleadera napadlo využít prosté vyhledávání správných kontaktů pomocí Google, seznam firem na firmy.cz a pro Slovensko zoznam.sk. Znamenalo to sice zpomalení celého procesu, ale konečně jsme nacházeli díky firemním stránkám a jejich popisu služeb, ty správné firmy a projektanty.

 

Výsledek

Díky tomuto kroku se podařilo zvýšit počet zaregistrovaných o téměř 85%. A co je důležité – námi pozvaní, měli o akci skutečný zájem. O tom svědčí, že se přes 78% registrovaných po zvaní telefonem na webinář opravdu dostavilo. Tím jsme výrazně překonali počty přihlášených z webu, kde ta úspěšnost „docházky“ byla kolem 46%. A celkový počet faktických účastníků webináře tak vzrostl o neuvěřitelných 157%.

Víme, že telefonické zvaní na webináře mají smysl a jsou úspěšnější než zvaní emailem. V tomto projektu ale bylo obrovsky důležitým faktorem dobré zacílení kampaně. Bez této „trefy“ by celá akce by se zdaleka nepřiblížila ke zmiňovaným procentům.

Rozhodli jste se připravit webinář? Můžeme vám pomoci se zvaním. Napište nám, nebo zavolejte.

Foto: Unsplash, Mika Baumeister

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz