Základem úspěchu v obchodování je evidence a většinou opakovaný kontakt s potenciálním zákazníkem. K podpisu smlouvy často vede dlouhá cesta, proto je dobré mít vše přehledně zaevidované, abyste nad tím měli kontrolu.

Šablony nabídek ve Wordu, evidence v Excelu. Ano, může to fungovat, není tam ale žádné propojení a musíte si pamatovat, kam jste co uložili, kdy jste nabídku odeslali, kdy se máte připomenout se zpětnou vazbou…

 

Administrativa je nutné zlo

Přiznejme si to, pro téměř každého obchodníka je administrativa jedna z nejméně oblíbených činností. Proto jakékoliv zjednodušení procesu, uspořádání na jednom místě, nebo rychlé nastavení připomínek, je pro většinu z nás obrovské plus. Mít software, do kterého po přečtení poptávky zadáme údaje o potenciálním zákazníkovi, přidáme nabízené produkty, jedním klikem z nich vytvořit nabídku a rovnou ze systému ji pošleme zákazníkovi do e-mailu, to zní jako sen. Dnes už není. Aplikací, které toto umí, je dost. Na Vás je zvolit tu vhodnou pro vaše podnikání.

Business team working on a project, they are holding a blank sign together, teamwork and cooperation concept

Jak mít své zakázky pod kontrolou

 

Obchodníci vs. zbytek firmy

Jednoúčelové CRM systémy pro udržování dobrých vztahů se zákazníky, které používají zejména obchodníci a manažeři, jsou svým úzkým zaměřením trnem v oku kolegům z realizace. Obchodníci zapíšou do CRM jednání se zákazníkem a realizaci pošlou zjednodušené info e-mailem. To pak vede k následným upřesňujícím telefonátům a dalším zbytečným komunikacím, kde může vzniknout šum.

Volte proto systém, kde si obchodník bude evidovat veškerá jednání, nabídky a kontakty a po úspěšném dotažení obchodu a podpisu smlouvy se celý tento obchodní případ překlopí na zakázku, kde budou i všechna data včetně produktů a nabídek. Minimalizuje se tím chybovost při předání informací a zároveň se proces zautomatizuje, takže šetříte čas. Pokud tedy zvolíte systém, který bude umět i projektovou fázi, ušetříte spoustu zbytečné komunikace, která navíc může vést k chybám či v lepším případě zmatkům.

 

Pondělky v kanceláři na administrativu? Ne.

Výhodou online softwaru, který používáme my, je ten, že zápis ze schůzky vytvoříte klidně z mobilu. Data máte vždy při sobě, ať už kompletně v notebooku, nebo v mobilu. A nemusí to být ani Vaše zařízení, stačí internetový prohlížeč a připojení k internetu. Pokud Vám stačí jen zapsat krátký zápis ze schůzky, ideální je otevřít mobilní aplikaci, kde se velmi rychle proklikáte na Váš obchodní případ a informace zadáte. A hned je uvidí i Vaši kolegové a nadřízení. Nepotřebujete žádnou VPN, vše je na zabezpečeném cloudovém úložišti.

 

Potřebujete poradit s výběrem?

Jsme partnerem online firemního softwaru FLOWii, který všechny zmíněné funkce umí a je finančně zajímavý pro malé i větší firmy. Rádi Vám ho představíme na online schůzce a pomůžeme Vám posoudit, zda je vhodný právě pro Vaše podnikání. Řešíte-li nepřehlednost vašeho workflow, kontaktujte nás, nebo si vyzkoušejte všechny funkce FLOWii na 30 dní zdarma.

Těšíme se na spolupráci s Vámi!

Video o obchodních případech ve FLOWii

 

Stanislav Jarolímek
Email: stanislav@leadmachine.cz