Pojem lead-nurturing se v globálních firmách skloňuje už nějakou dobu. Aspoň já už se s ním potkávám dobrých 15 let. Ať tento článek ještě neprodlužuju, tak o čem je lead-nurturing najde zde.

Operátoři na telefonu jsou často přehlíženi jako další nástroj lead-nurturingu. Přitom to může být velmi účinný způsob, jak posunout potenciální zákazníky blíže k rozhodnutí o nákupu. Tak se pojďme podívat proč.

Zavolání můžete využít k tomu, abyste se dozvěděli více o potřebách a potenciálního zákazníka a vysvětlili mu, jak mu může jejich produkt nebo služba pomoci.

Můžete volání vyloženě cílit na potenciální zákazníky, u kterých je největší pravděpodobnost, že se „nyní“ rozhodnou.

A v neposlední řadě můžete navázat kontakt s potenciálními zákazníky v polovině jejích myšlenkové cesty, abyste jim poskytli další informace a zodpověděli případné dotazy. To je eufemistické označení toho, že jim hezky vysvětlíte, co je pro ně důležité, a co je náhodou to, co umíte nejlépe.

Proč se vracet ke starším kontaktům na trhu?

V B2B může být telemarketing velmi účinným způsobem, jak pečovat o potenciální zákazníky a posunout je blíže k rozhodnutí o koupi. Při správném využití bude cennou komponentou každé lead-nurturing strategie B2B.

Jak využít telemarketing jako součást lead-nurturingu v B2B?

  1. Využijte telemarketing k navázání kontaktu s potenciálními zákazníky získanými z jiných marketingových kanálů. Kde je napsáno, že celý slavný „marketing automation“ musí být jenom digitální? Stejně jako obvoláte návštěvníky svého webináře, tak můžete například oslovit po telefonu potenciální zákazníky, kteří si stáhli nějaký váš leták. Je to skvělý způsob, jak s potenciálními zákazníky zahájit konverzaci. A dozvědět se více o tom, co a proč hledají.
  2. Oslovte zákazníky, kteří jsou neaktivní. Zavolejte potenciálním zákazníkům, kteří už delší dobu neotevřeli e-mail nebo nenavštívili vaše webové stránky. Je to dobrý způsob, jak si zkontrolovat že stále pracují na původní pozici, zjistit aktuální situaci a případně je dostat zpět na cestu nákupu.
  3. Jasně můžete po telefonu i nabídnout speciální akce. Ale byl bych opatrný se slevami. Nechcete přece snižovat svoji hodnotu, že? Můžete přijít s jinou nabídkou, než na kterou původně váš kontakt reagoval a posunout je tak dál.

Lead-nurturing je jako druhé až x-té rande. Na prvním rande se seznámíte. Na dalším začnete budovat vztah. A někde později můžete přijít s nabídkou.

Credit: Midjourney AI

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz