Proč obchodní zástupci nezískávají dost nových zákazníků? Proč bojují s „pipelinou“ (to je naposledy, co tohle slovo v tomto článku skloňuju, dále už ho nechám v prvním pádu) a hlavně predikci objednávek?

Tyhle otázky si klade mnoho firem, které se potýkají s nedostatkem nových obchodních příležitostí. Většinou je totiž „pipeline“ jejich obchodníků nedostatečně naplněná, a oni musí spoléhat, že všechny obchodní příležitosti dopadnou. To se nikdy nestane, a výsledkem je pravidelné neplnění obchodních cílů. Noční můra všech obchodních ředitelů. A tady může pomoci B2B telemarketing.

LEADMACHINE -když nepoužíváte v B2B telemarketing pro domlouvání schůzek

Potřebujete víc komunikovat…

Telemarketing v B2B je to efektivní způsob, jak komunikovat s potenciálními zákazníky a vytvářet nové obchodní příležitosti. Tuto činnost mohou vykonávat externí „obchodníci“ na telefonu, kteří jsou specializovaní na komunikaci s potenciálními zákazníky.

Správný B2B operátor na telefonu ví, o čem hovoří, nebojí se kontaktovat lidi, předávat jim informace a, v případně zájmu, směřovat hovor k domluvení obchodní schůzky. A dokáže to dělat mnoho hodin denně. Den za dnem. Na to obchodník NEMÁ ČAS. A proto si prakticky není schopen svojí „pipeline“ sám naplnit.

 

…předávat a získávat informace

Oslovování zákazníku po telefonu je vlastně aktivní přenos informací, které se jinak firmy snaží komunikovat písemně a elektronicky. Firma prostřednictví externího obchodníka na telefonu může předat i získat potřebné informace. A obchodník může „naskočit“, ve chvíli, kdy má zákazník projeví zájem o následnou komunikaci.

Aktivní telefonní rozhovor umožňuje nejlépe získat zpětnou vazbu od potenciálních zákazníků, a lépe tak připravit nabídku (v krátkodobém horizontu) vyvíjet lepší řešení (v dlouhodobém horizontu).

5 věcí, které má obchod společné se sportem

Díky tomu telefonická komunikace pomáhá s plněním obchodní „pipeline“. Obchodníci se díky němu mohou soustředit na prodej, místo aby trávili čas hledáním a oslovováním nových kontaktů. Přitom komunikace po telefonu umožňuje nejlépe identifikovat potenciální zákazníky, kteří jsou blízko k tomu, aby učinili objednávku.

Telemarketing je prostě skvělou metodou pro B2B firmy, které se potýkají s malým počtem nových obchodních příležitostí na jedné straně a zároveň nedostatkem času obchodníků na straně druhé.

 

Credit: Midjourney AI

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr@leadmachine.cz